Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Betinget formatering af kontrolelement

 Besvar Besvar
Forfatter
Nignag Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 19.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nignag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Betinget formatering af kontrolelement
    Sendt: 06.Maj.2024 kl. 13:08
Hej Alle,

Er det muligt at lave betinget formatering af et kontrol element?

Jeg har et afkrydsningsfelt, som jeg gerne vil gøre "usynlig" såfremt et felt er sand/falsk.

Til top



Til top
thomasbk Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 19.Jul.2015
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasbk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22.Maj.2024 kl. 14:34
Du ude i noget lidt mere avanceret her.
Mit bud er at du først og fremmest er nød til at bruge en 'activeX' control og ikke de måske mere almindelige 'form' controls.

Kender du forskellen?

Her er lidt inspiration
og
https://forum.ozgrid.com/forum/index.php?thread/135767-hide-activex-button-in-excel/
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 620
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Maj.2024 kl. 10:03
Se dette eksempel uden Active-X-objekt:


I kodemodulet for Ark1 er der en Worksheet_Change-makro, som trigger ændringen af tjekboksen ("Check Box 3") baseret på valg af "Ja" eller "Nej" i drop-down-listen i celle C5.

Ændringen udføres af makroen change_checkbox, som ligger i Module1.

Hvis din tjekboks ikke hedder "Check Box 3", skal du selvfølgelig tilpasse makroen.

Du kan finde navnet på din tjekboks ved at markere den i arket (højre-klik) og herefter skrive "?Selection.Name" + Enter i Immediate-vinduet i Visual Basic Editor.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk