Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Beregne varighed i en tabel

 Besvar Besvar
Forfatter
Musicmind Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 13.Jan.2023
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Musicmind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beregne varighed i en tabel
    Sendt: 02.Nov.2023 kl. 21:21
Hej
Jeg har netop lavet en database i Ninox og herefter overført den til Excel. Basen indeholder en masse nodesatser, alle med en varighed i formatet hh:mm:ss. Kolonnen med varighed er formateret med formatet [t]:mm:ss. Når jeg ønsker at finde den Totale varighed for alle nodesatserne vælger jeg alle cellerne fra kolonnen: Varighed (J6:J32) og skriver denne formel in total cellen: =SUM(J6:J32) og bingo, intet sker! Ligemeget hvad jeg har forsøgt, kan jeg ikke summe varigheden!

Er det fordi det er en tabel? 
Skal jeg bruge en anden formel? 

Alle gode ideer modtages med tak!

vh Stig
Til top



Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5493
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarnehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02.Nov.2023 kl. 21:43
det kræver nok lige at du upload dit ark for at vi kan se hvad du har lavet....
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5417
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EXCELGAARD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03.Nov.2023 kl. 08:26
Måske lidt dumt, men er du kommet til at slå manuel beregning til, ved en fejl?

En anden mulig årsag er, at du har fået lavet en cirkulær reference et eller andet sted i din regnearksfil.

I hvilken celle skriver du din formel?
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
Musicmind Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 13.Jan.2023
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Musicmind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03.Nov.2023 kl. 10:52
Hej

Tak for jeres interesse. Jeg har uploadet mit regneark og det er i celle P3 formlen står!

Tak for jeres hjælp!
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03.Nov.2023 kl. 13:19
Hej
Du har indskrevet tiden i J5:J74 i tekst, og den retter sig ikke selvom du i formatere celler, retter det til tt:mm:ss så du skal skrive tiden i 00:03:14 ind i cellerne igen den retter selv format,
P3 skal du rette til (t):mm:ss
VHSmile
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Nov.2023 kl. 12:09
uploads/2975/KorPlan2023.xlsx
Hej 
Har rettet tid så det virker nu, selvom du er forsvundet.Censored
VH
Til top
Musicmind Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 13.Jan.2023
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Musicmind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Nov.2023 kl. 12:17
Hej
Og tak for dit svar. Jeg har måttet opgive Excel på Mac, det kører virkelig ikke godt. Efter et stykke tid bliver programmet sløvt og svarer kun meget langsomt. Så nu bruger jeg Google Sheet, hvor problemet faktisk var det samme, men hvor jeg fulgte dit råd og sørgede for at sætte formatet korrekt INDEN jeg skrev værdien - og voila! - det virker.
Tak for din hjælp!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk