Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketBeskyt ark - Beskyt projektmappe.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kimmm Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 17.Jul.2022
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Beskyt ark - Beskyt projektmappe.
    Sendt: 18.Jun.2023 kl. 19:49
Hej, måske et dumt spørgsmål men

I en projektmappe med flere ark kan jeg vælge at beskytte nogle af arkene i mappen, med "Beskyt ark" hvor jeg også kan vælge hvad man må kunne gøre med de låste celler. (Ved godt at cellerne først skal formateres som låst eller ikke, før arket beskyttes)

Men hvis jeg vil beskytte alle arkene i mappen med "Beskyt projektmappe" får jeg ikke de samme valgmuligheder. Jeg får et vindue der hedder "Beskyt struktur og vinduer. En checkbox der hedder Struktur og en, jeg ikke kan vælge der hedder Vinduer.

Mit spørgsmål til denne lange smøre, er om min arbejdsmappe er lige så godt sikret hvis jeg vælger "Beskyt projektmappe" selvfølgelig med flueben i Struktur, som hvis jeg går ind og beskytter hvert ark i mappen?

Venlig hilsen
Kim Mortensen

Til top



Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Accepteret svar Accepteret svar
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19.Jun.2023 kl. 14:06
Jeg mener, det er to forskellige typer beskyttelse, jf. denne artikel: https://support.microsoft.com/da-dk/office/beskyt-en-projektmappe-7e365a4d-3e89-4616-84ca-1931257c1517

Dvs. du kan ikke "masse-beskytte" dine ark i projektmappen med funktionen Beskyt projektmappe. Du er nødt til at beskytte hvert enkelt ark, hvis det handler om specifikke områder i arkene.
Til top
Kimmm Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 17.Jul.2022
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Jun.2023 kl. 20:02
Fik ikke skrevet at det eneste man må kunne på arkene er at skrive nogle klokkeslæt og alm. tal ind.

Kim 
Til top
thomasbk Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 19.Jul.2015
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19.Jun.2023 kl. 11:23
Kan man ikke gøre begge dele!
Så vidt jeg husker så beskytter man først sine ark efter behov. Og derefter evt også en beskyttelse af struktur.
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Accepteret svar Accepteret svar
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19.Jun.2023 kl. 14:06
Jeg mener, det er to forskellige typer beskyttelse, jf. denne artikel: https://support.microsoft.com/da-dk/office/beskyt-en-projektmappe-7e365a4d-3e89-4616-84ca-1931257c1517

Dvs. du kan ikke "masse-beskytte" dine ark i projektmappen med funktionen Beskyt projektmappe. Du er nødt til at beskytte hvert enkelt ark, hvis det handler om specifikke områder i arkene.
Til top
Kimmm Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 17.Jul.2022
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Jun.2023 kl. 21:11
Det var også det jeg var kommet frem til, syntes bare det ville være noget lettere at gøre det på en gang, i stedet for at skulle alle arkene igennem Smile
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22.Jun.2023 kl. 11:11
Hej
Man kan sagtens via VBA låse flere ark på engang og låse dem op igen, der kan også lave det sådan at feks. enkle ark låses op op torsdag og andre om søndag.
VH
Til top
Kimmm Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 17.Jul.2022
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Jun.2023 kl. 20:59
Tak for dit svar.

Ja, ved godt jeg kan med VBA, men nu har jeg rodet med dette projekt så længe og fået det hele til at virke uden VBA og det er ikke så tit de skal låses op.

Vil hellere finde et nyt projekt og lære mere VBA der Big smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk