Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketBilleder bliver trykket sammen ved udskrift?

 Besvar Besvar
Forfatter
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5419
Direkte link til dette indlæg Emne: Billeder bliver trykket sammen ved udskrift?
    Sendt: 26.Jun.2015 kl. 11:20
Har selve billederne - de fysiske billeder på harddisken - de samme dimmensioner?

Det ser ud som om, det er et "plads-problem", som Excel forsøger at kompenserer for - og, dette kan skyldes, at billederne ikke har de samme dimmensioner...
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top



Til top
simonaarhus Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 26.Jun.2015
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26.Jun.2015 kl. 09:24
Hej

Jeg er igang med at lave et produktkatalog i Excel. Jeg har dog det problem, at når filen skal printes bliver billederne trykket sammen, så vores runde skiver bliver ovale.
Den gør det både når det er fysisk udskrift, udskrift med cute pdf writer og når jeg gemmer direkte som pdf.

Det er dog ikke på alle den gør det. På denne side, ser det ud til at den øverste er fin nok, men den nederste er oval. Det er dog langt de fleste der bliver ovale. Fil: /uploads/1463/side_7.pdf"/uploads/1463/side_7.pdf

Selve indstillingerne for billederne er de samme. De er samme størrelse og de er låst i størrelsesforholdet.

Når jeg smider filen over på min mac med office 2011 laver den ikke billederne om, men til gengæld vil den ikke godkende de marginer jeg har, hvilket er et must for ellers kan det hele ikke være der.

Er der nogle som kender en fidus til at undgå de ovale billeder?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk