Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketCentrering af billed i Exel 2003

 Besvar Besvar
Forfatter
P.K. Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 27.Dec.2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Centrering af billed i Exel 2003
    Sendt: 27.Dec.2011 kl. 12:11
Jeg er på jagt efter lidt eksperthjælp i brug af regnearket Exel 2003.
 
Jeg roder med et katalog system, hvor der både er orienterende tekst, og indsatte billeder.
 
Så langt kan jeg få min viden om Exel regneark til at virke, nemlig at indsætte billederne, og det som jeg meget gerne ville kunne gøre i regnearket, er at få samtlige billeder til, at være helt centerret i placerings cellen.
 
Billederne er ikke lige høje, men lige brede, og sættes ind fra mange forskellige kilder, som JPEG, og billedet vil altid være 4 cm. bredt!
 
Cellernes mål vil være afhængig af teksten størrelse i tilstødende celler, og disse er normalt større end cellen til billedet, men teksten er centreret, og det skulle billederne også gerne være pr. automatik, når billedet sættes ind i den / de aktuelle celler.
 
Jeg er udemærket klar over, at en sådan placering kunne ordnes med en programering, men jeg har ikke programeret i de sidste 20 år, så jeg ville være glad, vis der findes en genvej, der gør flg.:
 
Når billedet sættes ind i cellen, så centerers det inde inde i cellen uanset, højde og brede, og i hele regnearket rettes billederne automatisk til, og forbliver centeret, også ved evt. omplacering i selve regnearket!
 
Er der nogen, der kunne give mig et praj om, hvordan ovenstående måske kunne udføres?
 
På forhånd tak.
 
Mvh
P.K.
Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk