Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketDropdown udfylder anden dropdown

 Besvar Besvar
Forfatter
OleRask Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 28.Nov.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Dropdown udfylder anden dropdown
    Sendt: 28.Nov.2022 kl. 09:36
Hej :)
Jeg har et problem jeg ikke lige kan løse eller ved ikke om det kan lade sig gøre, men jeg kunne godt tænke mig at et felt en dropdown liste udfylder et andet felt med en dropdown liste, er det muligt?

Jeg har to koloner, en med et id nummer og en med navnet på det id nummer, alle rækker er unikke og id og navn hænger selvfølgelig sammen, kan sagtens lave en dropdown liste i den ene kolone og så hente den anden med XOPSLAG, men kunne rigtig godt tænke mig at lave en dropdown liste på begge koloner og så lave, at hvis man valgte noget i den ene dropdown blev den anden dropdown automatisk udfyldt med den matchende tekst/ nummer, men dette kan jeg ikke få til at virke, da jeg ikke kan skrive en formel i et felt der har datavalidering. Er det muligt at løse det på en eller anden måde?

På forhånd tak
Ole 
Til top



Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21.Dec.2022 kl. 14:50
Hej Ole
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener. Du kunne oprette en tredje kolonne ved siden af ID og NAVN, med denne formel: =A2&" "&B2
Hvor A2 er ID og B2 er NAVN.
Så opretter du en dropdown liste på den tredje kolonne. Med XOPSLAG, vil du så kunne hente ID og NAVN ind i separate felter.
Glædelig jul
Jørgen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk