Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Jælp til ferieplanlægning

 Besvar Besvar
Forfatter
knudkp Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 11.Aug.2018
Land: DK
Status: Offline
Point: 20
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knudkp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jælp til ferieplanlægning
    Sendt: 11.Mar.2024 kl. 14:00
Jeg har i arket "2024", her registrerer folk deres ferie, med F for ferie, FF for ferfifridag, og RF for restferie,

I B5-NA5 er alle årets uger skrevet med alle årets ugedage i B3 til og med H3, i I3 til og med O3 - altså i flet og centrer-blokke med 7 dage i.

Jeg vil gerne i arket "Udskrift" lave en  lookup der viser hvilke uger medarbejderen har ferie i (fordi jeg allerede har lavet en tæl.hvis der viser hvor mange feriedage osv. folk har)

I udskriften skal den således tage Ugenumemret som står i flet og centrer-blokkene, og skrive i "Udskrift"

Billedet viser et lille usnit af de to ark. I arket "Udskrift" hvor 0'et er, vil jeg gerne have vist, det som man kan se i arket "2024" hvor der står "Uge 1" osv.

mvh Knud
Til top



Til top
knudkp Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 11.Aug.2018
Land: DK
Status: Offline
Point: 20
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knudkp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Mar.2024 kl. 09:48
Jeg har selv fiflet med dnne:

=HVIS(ELLER('2024'!F5="F";'2024'!FF5="FF";'2024'!RF5="RF");'2024'!B3;"")

Den bør kigge i arket 2024, i B5-NA5.
Dér hvor der er markeret med F og/eller FF, og/eller RF så skal den tage
teksten fra kolonnen B3-H3 (I3-O3, og så fremdeles (altså teksten fra sammenflettede  celler med syv dage i)) og 
indsætte i arket Udskrift i celle F3

Det gør den så også, men jeg kan ikke få den til at virke, hvis jeg 'kopier' formlen ved at trække den ned og hen i arket.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk