Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Form

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Mar.2024 kl. 18:18
Citat:
Din tabel starter ikke i A1, så det er derfor, at ActiveSheet.ShowDataForm ikke kan finde området for From'en.
Løsning: Opret et navngivet område under Formler | Navnestyring, der hedder "Database", og lad det referere til din tabels navn.
Dvs. i feltet "Refererer til:" skal du skrive "=Ordreregistrering".

Jeg undrer mig over at det databasenavn jeg opretter i navnestyring forsvinder hvergang jeg har trukket på "form" knappen.
Når jeg har oprettet navnet "database" der refererer til fanen "ordreregistrering" så gemmer jeg arket. Når jeg så åbner det igen og går ind i formler, navnestyring er navnet der. Når jeg så lukker navnestyring, og bruger "form" knappen (fordi den ikke åbner automatisk) så åbner "formen" rigtigt, og den fungerer. Når jeg så lukker den og går ind i navnestyring, så er "Database" firsvundet og der er kun et navn, Tabel 1, der refererer til "Ordreregistrering!$A$5:$H$8.
Til top



Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Mar.2024 kl. 16:25
Det lykkedes, jeg fandt noget på google. Se billede
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Accepteret svar Accepteret svar
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Mar.2024 kl. 09:20
Hej prefalch

Starter din tabel så i A1 nu, hvor det virker?

Se neden for viste skærmbillede, hvor min tabel (Navn = "Tabel1") i arket "Ark1" IKKE starter i A1, men hvor jeg har defineret et navn under Navnestyring, der hedder "Database", som refererer til "Tabel1". Det er tabellens navn og ikke arkets navn, der skal refereres til.

Dette fungerer med Workbook_Open-makroen og ActiveSheet.ShowDataForm. Jeg har åbnet og lukket filen et antal gange, og navnet forsvinder ikke hos mig.

Hvis jeg fjerner navnet "Database", fungerer det ikke.





Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk