Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketSkjul Exel

 Besvar Besvar
Forfatter
RL Styling Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 14.Aug.2014
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Skjul Exel
    Sendt: 14.Aug.2014 kl. 08:15
Hej
 
Jeg er løbet ind i 2 problemer med et exel ark jeg bruger på arbejdet.
 
Det første problem.
Det er en fælles pc hvor jeg har et exel til at køre, som samler nogle data op fra vores produktion via DDE, dette virker fint indtil at exel bliver lukket, så kan man lave en vba kode som gør at exel bliver skjult og ikke kan lukkes sådan lige umildbart. jeg vil gerne kunne få det frem igen, hvis jeg sætten en værdi til 0, og hvis værdien er 1 så skal exel være skjult.
 
Den andet problem.
Jeg har lavet en planlagt opgave i windows Xp, når man logge ind så starter den denne exel fil.
men nogle gange starter filen flere gange, og så virker DDE linkene ikke, og derved køre dataopsamlingen jo ikke.
kan man lave en vba kode som starter denne exel fil op når windows starter og hvis den åbner flere af den samme fil, så skal den lukke de andre, så der kun er en fil åben. samt kan den lukke exel filen "pænt" ned når jeg logger af windows igen.
 
Håber der er nogle der kan hjælpe, er lidt træt af at løbe hen til den PC hele tiden.
 
jeg har vedhæftet filen, så kan i se hvordan den ser ud nu.
alle data som aktiverer nogle handlinger ligger i ark 2
 
https://forum.excel-regneark.dk/uploads/1210/Auto_DDE_Print2.xlsm - uploads/1210/Auto_DDE_Print2.xlsm
Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk