Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketregistrering af Blodsukkermålinger

 Besvar Besvar
Forfatter
Bjarne Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 17.Sep.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 300
Direkte link til dette indlæg Emne: registrering af Blodsukkermålinger
    Sendt: 28.Aug.2014 kl. 11:47
//Bjarne
Til top



Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5417
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28.Aug.2014 kl. 12:50
Hej Bjarne,

Jeg har tilladt mig, at kigge på dit blodsukkerprogram, og jeg håber ikke, at du har noget imod, at jeg lige kommer med lidt tilbagemelding.

Jeg synes, at det er et flot stykke arbejde, du har lavet der - ikke midst dokumentationsdelen, som er UOVERTRUFFEN Thumbs Up

Lige fra rigelige og korrekte kommentarer i selve kildekoden, til klare beskrivelser og forklaringer i alle kontrol elementerne - selv det, at du beskriver på knapperne, hvad der sker er simpelthen noget vi andre kun kan lære af!

Alt for mange glemmer korrekt dokumentation og det sviger kun til egen mås, når man et års tid senere kan ind og rette i det - flot arbejde der Hug

Personligt synes jeg dog, at selve opbygningen og brugen af dit program er et nummer for omstændigt for mig - så er mit eget, som jeg selv benytter, langt mere enkelt og 'elegant' i sin opbygning Tongue

Jeg synes osse, at der mangler et par 'features': Hvad med en middagsmåling, til når man skal lave en dagsprofil?  Hvad med langtidsblodsukkeret, hver 3. måned, som man får foretaget hos lægen?  Hvad med måling af blodtryk, der kan have direkte indflydelse på blodsukkeret?  Der mangler osse angivelse af, hvorvidt blodsukkeret er målt efter måltid, efter motion, efter medicin, samt hvilken insulintype, og sukkersygetype man måles efter?

Men, det er helt klart, at du er fuldstændigt inde på det rigtige, og jeg kan ikke lade være med at være lidt imponeret over det store stykke arbejde, du har foretaget Approve

Jeg tillader mig i hvert fald, at gemme dit regneark, som inspiration - især med hensyn til hele dokumentationsdelen Beer
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
Bjarne Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 17.Sep.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 300
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28.Aug.2014 kl. 14:41

Tak for de smukke ord.Embarrassed

Mine evner strækker sig desværre ikke meget længere, men du har helt ret. Selve opbygningen er rigtignok noget omstændigt.

De manglende 'features' du nævner, ville jeg også gerne have sat ind, men kunne se hvordan jeg kunne sætte dem ind, så det ville være overskueligt. Ideer modtages med "kyshånd"Tongue

Var ikke klar over at du havde udarbejdet et program, for så ville jeg have anvendt det, såfremt det var tilgængeligt. Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken en gang til.Clap

Føler at jeg er vokset flere millimeter efter de rosende ord - bliver helt flov.

Tak for din store hjælp du har givet mig. Handshake

Mvh  Beer


//Bjarne
Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5417
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Aug.2014 kl. 21:40
Hej Bjarne,

Min 'Health Monitor' er ikke offentliggjort - det var mere et projekt, jeg lavede til mig selv - jeg var ikke klar over, at det kunne have interesse for andre...

Jeg kalder projektet for 'Health Monitor', da det holder styr på en del forskellige sundhedsmæssige ting, og ikke kun blodsukker, f.eks. kolesterol tal, blodtryk, puls, vægt, øjne, medicin, m.m.

Men, selvfølgelig, viser det sig, at have interesse, så kunne det da være, at jeg finpudser det lidt, og tilføjer et lidt pænere og mere brugervenlig interface Smile
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk