Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketHjælp søges til fjern specifikke dupletter

 Besvar Besvar
Forfatter
mikkelbrandt Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 15.Dec.2014
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp søges til fjern specifikke dupletter
    Sendt: 15.Dec.2014 kl. 07:34
Hej alle

Står med en mindre opgave, som virkelig kræver en excel haj. Står overfor udsendelse af en række spørgeskemaer.

Jeg skal lave database behandling, hvor jeg skal have fjernet dupletter, men når jeg benytter fjern dubletter i excel, fjernes den øverste række af dubletter. 

Dette er et problem, da jeg laver søgningen via folks mail adresse, også kan respondenten være korrekt (i forhold til navn). Er der en funktion i excel, hvor når jeg laver min fjern dupletter, så kommer der en boks op, som spørger, hvilken af følgende dupletter jeg vil fjerne.

Når jeg så har fået fjernet, den/de korrekte dubletter skal disse gerne sendes over i andet ark, hvormed jeg kan få opdateret min database med disse. Dette er dog ikke et "must have".

Forefindes der en funktion i excel til dette el. skal jeg have programmeret en makro til dette?

Håber virkelig der er nogle derude der kan hjælpe, det ville være meget værdsat :-)

Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk