Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketPrivatBudget v.1.12

 Besvar Besvar
Forfatter
stokke Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 25.Mar.2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: PrivatBudget v.1.12
    Sendt: 25.Mar.2010 kl. 07:39
Først og fremmest en ros til Jeres ganske nyttige og veldesignede/overskuelige regneark omkring privatøkonomi! Det er set meget mere uoverskueligt mange andre steder. Tak for det.

Jeg har imidlertid nogle spørgsmål og et forbedringsforslag.

I privatBudget2010 v. 1.12 synes jeg der er noget uklarhed omkring hvad optimalkolonnen på start- og slutsaldo viser på arket Oversigt Total. Der er ingen forklaring til de 2 felter Optimal i hjælp. Jeg forstår bare ikke det tal der kommer frem og hvad det evt. kan bruges til.

Jeg savner en lidt bedre forklaring til felterne 'Max Saldo forecast' og 'Min. Saldo uden tilretning' i arket Oversigt total. Kan oplysnngerne benyttes til en bedre tilretning af sin økonomi eller hvad er hensigten og betydningen?

En fed feature i arket 'Budget indtastning ville være at man umiddelbart i en række under overskrifterne i de blå felter kunne skrive en valgfri kategori således at der på 'Oversigt Total' arket kunne summeres op på disse kategorier. F.eks. så man havde en kategori der hed hus, forsikringer eller forbrugsudgifter eller hvad det måtte være. Den kunne man så tildele de kolonner man ville i arket indtastning og så på en mere overskuelig måde se hvordan udgifterne fordeler sig over et år.

På forhånd tak:)
Til top



Til top
Wiseguy Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 09.Mar.2010
Land: DK
Status: Offline
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25.Mar.2010 kl. 09:43
Citat: stokke stokke skrev:

[uddrag]
En fed feature i arket 'Budget indtastning ville være at man umiddelbart i en række under overskrifterne i de blå felter kunne skrive en valgfri kategori således at der på 'Oversigt Total' arket kunne summeres op på disse kategorier. F.eks. så man havde en kategori der hed hus, forsikringer eller forbrugsudgifter eller hvad det måtte være. Den kunne man så tildele de kolonner man ville i arket indtastning og så på en mere overskuelig måde se hvordan udgifterne fordeler sig over et år.
To sjæle, en tanke......En god ide, som jeg selv har tænkt stokke.WinkThumbs Up
Måske det kan implementeres i næste version, vi må se hvad Allan siger til det.Wink
Wiseguy.
Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25.Mar.2010 kl. 21:12
Citat: stokke stokke skrev:


I privatBudget2010 v. 1.12 synes jeg der er noget uklarhed omkring hvad optimalkolonnen på start- og slutsaldo viser på arket Oversigt Total. Der er ingen forklaring til de 2 felter Optimal i hjælp. Jeg forstår bare ikke det tal der kommer frem og hvad det evt. kan bruges til.
Jeg bør forklare dette bedre, det kan jeg godt se. Jeg vil sætte kommentarer på dette felt som forklarer hvad tallet betyder.
Tallet står ved siden af årets slutsaldo og viser den optimale slutsaldo.
Den optimale slutsaldo er nøjagtig så stor så næste års budget kan 'løbe rundt' uden negativ saldo. (Vel at mærke hvis der ikke sker prisstigninger)
 
Citat: stokke stokke skrev:


Jeg savner en lidt bedre forklaring til felterne 'Max Saldo forecast' og 'Min. Saldo uden tilretning' i arket Oversigt total. Kan oplysnngerne benyttes til en bedre tilretning af sin økonomi eller hvad er hensigten og betydningen?
Det samme her, budgettet bærer stadig lidt præg af at være udviklet til mig selv Embarrassed
Jeg lover at det bliver bedre.
 
Citat: stokke stokke skrev:


En fed feature i arket 'Budget indtastning ville være at man umiddelbart i en række under overskrifterne i de blå felter kunne skrive en valgfri kategori således at der på 'Oversigt Total' arket kunne summeres op på disse kategorier. F.eks. så man havde en kategori der hed hus, forsikringer eller forbrugsudgifter eller hvad det måtte være. Den kunne man så tildele de kolonner man ville i arket indtastning og så på en mere overskuelig måde se hvordan udgifterne fordeler sig over et år.
Super idé, virkelig Thumbs Up
Den vil jeg gå igang med at lave, det kan virkelig blive godt tror jeg.
Det er lige dette jeg havde håbet på med dette forum, tak for rigtig god feedback!
 
//Allan
 
 
Til top
stokke Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 25.Mar.2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26.Mar.2010 kl. 06:47
Din hjælp side er nu altså ellers rigtig fin. Det var bare lige et par steder hvor jeg lige havde lidt svært ved at forstå hvad tallene kunne bruges til. Sådan er det når man sidder og laver ting til sig selv så forstår man udemærket meningen men for andre kan det være anderledes.

Har selv udviklet software med brugergrænseflader og det kan kræve en del arbejde på en enkel men samtidig informativ måde at få formidlet sine budskaber via en brugergrænseflade. Og det er netop der hvor din opstilling af de enkelte ark er rigtig god synes jeg. Det er nemlig overskueligt og ikke roddet. Mange lignende løsninger på internettet det være sig udelandske som danske, er ofte meget komplekse ark med mange faneblade hvor man skal scrolle frem og tilbage og med mange lagkagediagrammer etc. og det er altså ikke lige sagen. Der mister man/jeg hurtigt interessen. Jeg går meget ind for det enkle og informative. Så helt klart positivt.

Jeg har selv flere gange ville i gang med at lave mine egne regneark til økonomi netop pga. de alt for store og omfattende løsninger der kan købes på nettet. Det er netop bl.a. din forside som jeg kan lide, hvor så simpel en ting som opsparing/nedsparing er angivet. Det er ikke svært at regne ud selv udfra andre ark, men så skal man altså have lommeregneren frem hver gang. Så sådan nogle oplysninger er rigtig gode at have på en forside i arket.

Jeg ser frem til en løsning med kategoriangivelse, det synes jeg er dejligt du vil kigge på og noget jeg er rigtig stor fan af:)

/Carsten

Til top
Wiseguy Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 09.Mar.2010
Land: DK
Status: Offline
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26.Mar.2010 kl. 09:32
Jeg er også helt overbevist om at vi får et SUPER forum her med Excel-regneark.dk, og ser frem til at vi kommer rigtigt igang med en masse flere medlemmer, samt en masse gode spørgsmål.
Masser af ros til dig Allan, for dit initiativ.ClapThumbs Up
Wiseguy.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk