Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketÆndring af datakilde til en forespørgsel

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars H Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 14.Nov.2017
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Ændring af datakilde til en forespørgsel
    Sendt: 14.Nov.2017 kl. 22:53
Jeg har en EXCEL fil med flere regneark hver indeholdende data, som jeg med en forespørgsel for hver har hentet data fra ind i en datamodel. Alt virker fint, så længe filen er placeret i den mappe, hvor jeg oprindeligt har oprettet den i, men når filen bliver flyttet til en anden mappe, så fungerer forespørgslerne ikke længere. Jeg har fundet ud af, at det skyldes, at forespørgslen finder data ud fra stien til den placering, som forespørgslen er lavet med, og den sti ændres ikke automatisk, når filen flyttes til en anden placering.
 
Mit spørgsmål er derfor, hvordan jeg kan distribuere min EXCEL fil med forespørgsler således at stien tilpasser sig til filens nye placering og dermed fortsat kan opdatere datamodellen. Alternativt kunne det være fint, hvis nogen at jer kan give et tip til hvorledes stien til en forespørgsel ændres. Sidstnævnte har jeg forsøgt ved at ændre datakilden i datamodellen, men så oprettes istedet en ny forespørgsel frem for at ændre stien på den oprindelige forespørgsel.

Jeg håber, at en af jer her i netværket kender løsningen til denne udfordring. 
Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk