Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketBrugen af Simpel Faktura skabelon med fakturanumme

 Besvar Besvar
Forfatter
Anne Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 19.Feb.2018
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Brugen af Simpel Faktura skabelon med fakturanumme
    Sendt: 19.Feb.2018 kl. 08:13
Hej

Jeg har downloadet fakturaskabelonen med nummertælleværk fra https://www.excel-regneark.dk. Jeg har prøvet det med tre forskellige computere - kun på den ene kan jeg få funktionerne med tælleværk og gem som pdf og excel til at virke. På de to andre sker der ingenting, når jeg klikker i felterne. Hvad skyldes det, og hvordan kan jeg få det til at virke på alle computerne?
Beklager, hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg er ret ny med excel....Cry
Makroer er aktiveret. På den computer, hvor det virker, er det excel 2010, der er installeret. På nr. 2 er det 2011 (excel til Mac), på computer 3. kender jeg ikke udgaven af exel.
Venlig hilsen
Anne


Til top



Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19.Feb.2018 kl. 09:32
Hej Anne
 
Fakturaskabelonen med nummertælleværk virker kun på PC med aktiverede makroer, så det er årsagen til at det ikke virker på din Mac.
På din computer nummer 3, kan jeg ikke svare på hvad årsagen er, men jeg vil rigtig gerne hjælpe dig til at få det til at virke.
Hvis du bruger version 2003 eller tidligere, vil 'Gem som pdf' delen fejle - måske det er derfor?
 
//Allan
Til top
Anne Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 19.Feb.2018
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19.Feb.2018 kl. 12:25
Hej Allan
Mange tak for svar. Når jeg kommer i nærheden af computer 3 igen, vil jeg undersøge, om makroer er aktiverede. Men skal jeg forstå dit svar sådan, at makroer ikke virker på Mac? Her er makroerne nemlig aktiverede, men felterne virker alligevel ikke.
Venlig hilsen
Anne
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk