Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketValg af metode, funktioner, makro el VBA

 Besvar Besvar
Forfatter
CrowJ Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 18.Dec.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af metode, funktioner, makro el VBA
    Sendt: 18.Dec.2019 kl. 09:36
Hej Regneark Forum!

Jeg skal i arbejdsøjemed have lidt guidance ift. valg af fremgangsmåde i Excel (2010).

Vi har udarbejdet en lang række af krav inden for Informationssikkerhedsområdet relateret til ISO 27001 - vi kan kalde det en bruttoliste.


Ud fra brugerens input (formen herfor er rimelig "fri,") skal der herefter overføres krav fra bruttolisten over i en netto-liste (også "bare" i Excel).

Så som eksempel, så er der sat "x" i celle C5, C8, C10 og C12, derfor skal returneres teksten fra hhv. (ARK2)D11:D19, D22:D29, D35:D39 og D48:D51.

Hvordan laves denne kopiering lettest? Via funktioner, via makroer eller via VBA - og i så tilfælde hvilke af disse?

Tanken er, at det derefter skal trækkes over i et Word dokument (jeg tænker flette-funktionen,) så det kan blive et printbart dokument.
Til top



Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Dec.2019 kl. 16:47
Hej forfatter

Jeg har et forslag, som ikke er færdigbehandlet, men som indeholder nogle ideer, som måske kan bruges.

Er det noget du vil arbejde videre med, så hjælper jeg gerne.

Jeg hører gerne dine kommentarer, om du kan bruge forslaget eller ej


og en PDF-fil


Kan du lide forslaget så marker med "TAK"
Kan du bruge forslaget så marker med "Accepteret løsning"(se øverst i vente hjørne på skærmen)

m v h mads32

Til top
CrowJ Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 18.Dec.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Dec.2019 kl. 07:42
Hej Mads

Mange tak for svaret!
Jeg kan ikke hente filerne her på min arbejdscomputer, men jeg giver det lige et forsøg, når jeg kommer hjem - igen mange tak
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk