Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketKan dette gøres mere enkelt

 Besvar Besvar
Forfatter
SBB Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 03.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan dette gøres mere enkelt
    Sendt: 07.Okt.2023 kl. 10:45

Kan dette gøres enklere.

Jeg har egentlig fundet en løsning, men synes den er lidt ”lang”, og tænkte, at der måske var en nemmere løsning på problemstillingen.

Min førse tanke fra en hvis.er, men den virker ikke, hvis første argument ikke giver mening for excel.

Så jeg har løst den med ”Hvis” og ”Find” – se fanen ”PROBLEM”.

Men jeg gad godt, at finde et eller andet med find/lopslag eller noget – se fanen ”OPTIMAL LØSNING”

Problemstillingen er jeg har ca 1.000 rækker med en masse abonnementer med forskellige navne, og jeg skal have en værdi på for antal opkrævninger i året (kvt, Kvt, Kvartal = 4 – Måned, Mdr, mdr = 12 – år, Års, abon/år =1 osv)

Så det kan stå på flere måder (år, års, År, årsopkrævning osv osv).

 

Håber det sammen med den uploaede filuploads/852/AntalOpkrævninger_2023-10-07_10-45-35.xlsx giver mening

Til top



Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Okt.2023 kl. 13:23
Hej
Når nu datasættet er som det er, tror jeg ikke det kan gøres mere enkelt. Hvis der jævnligt kommer nye data ind, synes jeg du skulle arbejde på, at de data du modtager bliver mere ensrettede.
Ved godt at ikke er en løsning :-)
God dag til dig
Jørgen
Til top
SBB Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 03.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09.Okt.2023 kl. 09:46
Jeps - tænkte også, at input data kunne strammes lidt op. Tror faktisk godt jeg kan ændre navnene på abonnementerne uden det går galt - så der f.eks. kun var År, Halvår, Kvt og Mdr f.eks - det ville gøre den en del kortere :-).
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk