Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Find Duplicates

 Besvar Besvar
Forfatter
zpjj Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 08.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 179
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zpjj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Find Duplicates
    Sendt: 26.Nov.2023 kl. 12:24
Hej

Jeg har et problem med at finde duplicates i en kolonne med Conditional Formatting.
Egentlig skulle det være nemt nok, hvis folk bare taster ens ind i arket, men det gør de ikke Angry
Nogen taster 329-B med bindestreg og andre 329 B uden bindestreg. 
Det jeg skal have Conditional Formatting til at gøre, er at den skal kigge på de 3 første karaktere og den sidste karakter, og se bort fra bindestreg eller mellemrum.

Håber at der en der kan hjælpe, har selv forsøgt uden held.


Med venlig hilsen
Peter Juul

Jeg bruger EXCEL 2010
Til top



Til top
zpjj Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 08.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 179
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zpjj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26.Nov.2023 kl. 12:28
Lige en tilføjelse.
Felterne hvor der er duplicates, skal farves røde, ingen tekst ved siden af felterne.

Med venlig hilsen
Peter Juul

Jeg bruger EXCEL 2010
Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1427
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hans K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Nov.2023 kl. 10:54
Hvis du ikke kan leve med hjælpeformlerne i kolonne E og F (som fint kan flyttes til et sted ude af syne), har jeg ingen forslag. Måske kan det gøres med VBA.

Til top
zpjj Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 08.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 179
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zpjj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Nov.2023 kl. 11:28
Mange tak Hans K
Det ser fint ud, prøver at arbejde lidt videre med det.Smile
Med venlig hilsen
Peter Juul

Jeg bruger EXCEL 2010
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk