Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Oprettelse af mødeliste

 Besvar Besvar
Forfatter
Fortvivlet Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 11.Jan.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortvivlet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oprettelse af mødeliste
    Sendt: 11.Jan.2024 kl. 13:27
Hej

Jeg har en udfordring som jeg har forsøgt at få hjælp til flere steder, bl.a. ved ChatGPT, men jeg er ikke dygtig nok i excel til at komme i mål med opgaven.

Her er forudsætningerne:
- Jeg har et arrangement med 130 deltagere(virksomheder)
- De skal mødes fordelt på 5 møder, helst 2 og 2, men ellers 4 og 4.
- De får mulighed for at ønske hvem de vil mødes med
Dvs. der skal laves en mødeliste, der sikrer at:
- De højst mødes med de samme én gang
- At de mødes med så mange som muligt af dem de har ønsket

Udfordringer:
- Der kan være to deltagere fra samme virksomhed. Dvs. de skal ikke kunne møde dem fra deres egen virksomhed, og de skal heller ikke møde dem som dem fra deres egen virksomhed har mødt.

Jeg har oprettet vedhæftede, da jeg håber det giver et billede af hvad jeg ønsker. 

Jeg håber I kan hjælpe.

uploads/3055/Mødedag_excel-eksempel.xlsx - uploads/3055/Mødedag_excel-eksempel.xlsx
Til top



Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11.Jan.2024 kl. 17:10
Jeg kan ikke se noget ark, kan du ikke prøve at uploade det igen?Embarrassed
Til top
Fortvivlet Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 11.Jan.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortvivlet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Jan.2024 kl. 08:15
Hej og tak for din interesse i mit spørgsmål :)

Jeg prøvede at uploade, men kan se at det bare ligger i bunden som skrift.


Jeg har prøvet igen, virker ovenstående?
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Jan.2024 kl. 11:47
Hej
Først er jeg nød til at sige, jeg kan måske løse det i VBA, så hvis du ikke vil have en VBA løsning, må du vente og se om en anden kan løse det med formler.
Men jeg mangler nogle oplysninger, hvor mange virksomheder er der, og hvor mange er der ansatte i den enkle virksomhed, da der ellers ikke kan sættes kriterier op.
MVHSmile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk