Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketFra liste til kort???

 Besvar Besvar
Forfatter
Knicks Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 12.Apr.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra liste til kort???
    Sendt: 12.Apr.2012 kl. 10:19
Hej jeg har et lille problem som jeg ville høre om der var nogle rare mennesker der kunne hjælpe med. Jeg har nu selv prøvet at løse det i et par dage og haft nogle personer med indover jeg vil betegne som meget erfarende Excel-brugerer
Problemet består i at jeg på et ark har en liste med nogle varenumre i kolonne A og beskrivelse i Kolonne B. Der er ca. 1000 varenumre.
I et andet ark har jeg lavet det jeg kalder et produktkort(se billede). Herefter henter jeg varenummeret fra først ark (A3) over til det andet ark i de flettede celle jeg givet til dette. Efterfølgende gør jeg det samme for varebeskrivelse. Dette kan også sagtens lade sig gøre. Nu vil jeg så gerne have at når jeg så kopiere produktkortet til næste side så skal det tage det næste varenummer i rækken. Men hver gang hopper den de 50 rækker om selve produktkortet er opbygget ud fra.
Hvordan kan man få excel til at regne ud at det skal tage den næste i rækken fra listen og ikke hoppe de 50 række.
 
Håber i forstår hvad jer spørge om Smile og at der er en der kan hjælpe derude....?
Til top



Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Apr.2012 kl. 13:11
Hej Knicks,
 
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår.
Du taster varenummeret i dit produktkort og oplysningerne hentes fra din liste, eller omvendt?
 
Har du mulighed for at uploade dit regneark her til forummet?
 
//Allan
Til top
Knicks Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 12.Apr.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Apr.2012 kl. 14:32
Jeg skal have lavet et produktkort som skabelon, hvor jeg i produktkortet henter det data jeg skal bruge fra listen. Derefter vil gerne kunne kopiere det produktkort sådan at der automatisk bliver oprettet et produktkort til hvert varenummer.
Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Apr.2012 kl. 19:14
OK, det giver mening.
 
Jeg kan skrive et VBA-script som gør hele arbejdet for dig.
 
Koden vil:
Scanne hele din liste og oprette produktkort for dem alle i ét hug.
Lyder det som noget du kan bruge?
 
Hvis du ikke vil puplicere hele din fil her i forummet, kan du evt. sende det til mig som en personlig besked.
Klik på mit navn over mit billede til venstre og vælg 'Send personlig besked'
 
//Allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk