Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketFlytte eller kopier ark - HJÆLP

 Besvar Besvar
Forfatter
grykc Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 05.Maj.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Flytte eller kopier ark - HJÆLP
    Sendt: 05.Maj.2012 kl. 12:40
Hej alle sammen
Håber virkelig i kan hjælpe mig, da jeg sidder i et stort dilemma i forhold til min eksamen.

Jeg har fået ny computer, som har windows 7 og office pakken 2010.
Jeg har det problem, at når jeg bruger excel, og derefter gerne vil flytte mit nye excel ark (inkl. formler)
over i et andet excel ark, plejede jeg at højre klikke på ark navnet og vælge flytte eller kopier, hvorefter jeg
i "til projektmappe" ville kunne vælge den anden excel fil jeg har åben.
Men nu er der ikke nogen mappe af vælge, men derimod kun navnet på den mappe det allerede ligger i og "(ny projektmappe)"
og jeg kan dermed ikke flytte mit ark med formler over i en anden mappe som jeg allerede har oprettet.
Dette er et kæmpe stort problem, da jeg ofte har nogle formler og figurer til at lægge, men til eksamen
skal jeg bruge dem i min eksamensmappe, og jeg kan dermed ikke flytte den over.
HJÆLP!
Det hjælper heller ikke noget at sige ctrl - C og kopiere det, for ovre i den nye mappe, kan jeg ikke vælge
sæt ind speciel inkl. formler, der er kun mulighed for at sætte tallene ind UDEN formlerne.

Pliss hjælp, det er et KÆMPE problem. :)
Til top



Til top
H_Frandsen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 12.Maj.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Maj.2012 kl. 13:01
Hej Grykc

Indhold fra hjælpen

Flytte eller kopiere regneark til en anden projektmappe

Bemærk! Regneark, som du flytter eller kopierer til en anden projektmappe, bruger de temaskrifttyper, farver og effekter der anvendes i destinationsprojektmappen.

  1. Hvis du vil flytte eller kopiere regneark til en anden projektmappe, skal du kontrollere, at destinationsprojektmappen er åben i den samme forekomst af Microsoft Office Excel.

Bemærk! Du kan ikke flytte eller kopiere regneark mellem projektmapper, der er åbne i separate forekomster af Excel. Hvis en projektmappe er åbnet i en særskilt forekomst af Excel – dette kan f.eks. ske, når du åbner denne projektmappe fra et Windows SharePoint Services-websted – skal du kontrollere, at du åbner projektmappen i den samme forekomst af Excel i stedet for at søge efter den i dialogboksen Åbn (fanen Filer, Åbn)

En måde er åbne det regne ark du ønsker at kopier over i, minimere mappen(Ikke excel vinduet) herefter højre klik og åbne det excel ark du ønsker at kopier fra højreklik på arket og vælg flyt så burde det være synligt.

Mvh

Henrik


Til top
grykc Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 05.Maj.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Maj.2012 kl. 13:32
Jeg har begge projektmapper åbne, og de er begge gemt som "XLSX" filer, så de burde kunne "kommunikere"
Men når jeg gør som du skriver Henrik, ved at højre klikke og så vælge flyt, så er det ikke synligt.


Se dette screen shot, der er ikke den anden projektmappes navn, til trods for at jeg har to mapper åbne i excel som "XLSX" filer?
Til top
grykc Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 05.Maj.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Maj.2012 kl. 13:34
Hmm. screen shottet kom ikke lig med beskeden, men ved at højre klikke kan man sige "flyt eller kopier" når jeg gør dette, viser den anden distinationsmappe sig ikke, blot den mappe jeg har åben og ikke andet. ?
Til top
H_Frandsen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 12.Maj.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Maj.2012 kl. 13:55
Hej grykc

har lavet en kort beskrivelse det var lidt nemmere af forklare på den måde
Se vedhæftet

/uploads/265/gryk_1.docx">uploads/265/gryk_1.docx

Det burde virke

Henrik
Til top
grykc Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 05.Maj.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Maj.2012 kl. 14:04
JUBII!! Du har redet min dag! Tak tak tak! :D

Hvor er det rart der stadig er nogen der har lyst til at hjælpe når det virkelig brænder på !
Tak

Du ved stadig ikke hvorfor man skal gøre det på den måde, og ikke kan gøre det ved bare at have åbnet dem begge to?

Men tusind tak, nu kan jeg da i det mindste "parre" dem :D
Til top
H_Frandsen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 12.Maj.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Maj.2012 kl. 14:09
Hej Grykc

Nej har ikke rodet videre i det. Men blot det virker

God arbejdslyst

//Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk