Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketIndsæt billede i flere ark samt styring af ark fra

 Besvar Besvar
Forfatter
Mai.Høgfeldt Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 18.Okt.2012
Land: DK
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Indsæt billede i flere ark samt styring af ark fra
    Sendt: 18.Okt.2012 kl. 12:29
Hej,
Jeg har været inde at låne en kode der indsætter et billede i excel via en makro. ( Indsætning af billede….. – startet 10. marts 2011)  I øvrigt et super god indlæg fra kbno og super svar fra Allan. ( Kan forstås af en uden de store makro VBA kundskaber)

Mit første spørgsmål går på om det er muligt at placere samme billede i flere ark med forskellig placering i arkene? Jeg har tyvstjålet denne kode, kunne den udvides til at placere samme billede i andre ark?

Private Const Bredde = "100" 'Hvis bredde skal tilpasses celles højde, ændres den til ""

Private Const Hoejde = "50" 'Hvis højde skal tilpasses cellens højde, ændres den til ""

Private Const Placering = "M27" 'Hvis billedes skal være i aktive celle, ændres den til """

Private Sub Diagram4_Klik()

Application.ScreenUpdating = False

ActCell = ActiveCell.Address

If Placering <> "" Then Range(Placering).Select

 

    'definer filnavn på billede der skal åbnes

    Dim logofil As Variant

 

     logofil = Application.GetOpenFilename("Alle filer,*.*")

 

    'tjek om der er annulleret istedet for at vælge fil

    If logofil <> False Then

 

Set billede = ActiveSheet.Pictures.Insert(logofil)

 

 

With billede

    .ShapeRange.LockAspectRatio = msoTrue

        If Hoejde = "" Then

                .Height = Selection.Height

            Else

                .Height = Hoejde

            End If

    .Top = ActiveCell.Top

    .Left = ActiveCell.Left

    .Placement = xlMoveAndSize

End With

 

Set billede = Nothing

Range(ActCell).Select

Application.ScreenUpdating = True

 

End If

 

End Sub

  

Jeg forsøger at lave et værktøj til print af breve med forskellige informationer. Ideen er at jeg ønsker at brugeren skal kunne udfylde en ”forside” med navn, tlf., billede osv. Alt efter hvad brugeren vælger, skal næste ark frembringe det tilsvarende ark der passer til valget fra forsiden.

Det drejer sig om ca. 30 forskellige ark som skal kunne kaldes frem som andet ark (til print), hvis og såfremt det ark er valgt fra forsiden med de indtastet data. Mon dette kan lade sig gøre?

3. og sidste spørgsmål. Jeg har kun læst om brevfletning mellem Excel og Word og ikke kun i Excel. Det ville være smukt at man kunne indtaste samtlige adresser i et ark og automatisk sat ind på hvert print, kunne dette være muligt?

Jeg håber at der er nogen der er friske hjælpe mig.

/MAI

Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk