Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketUdvidet gantt ark - En smule kompliceret

 Besvar Besvar
Forfatter
Mowag Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 31.Okt.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Udvidet gantt ark - En smule kompliceret
    Sendt: 31.Okt.2012 kl. 15:22
Hej med jer.
Jeg er helt ny her inde, men håber stadigvæk der er nogle skarpe sind som har lyst til at give mig en hånd. Sagen er den at den virksomhed jeg er elev hos har et kursuscenter med over 200 senge til overnattende kursister. Problemet ligger pt. i at alt bookning foregår på et A3 papir, hvilket ikke altid er hensigtmæssigt. Jeg tænkte derfor at jeg nemt kunne lave et smart ark der kunne ordne dette med udgangspunkt i et system jeg så på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=oR1n263nCMw Jeg tror dog jeg har gabt over mere end mine evner rækker til :-S hjææælp.
 
Jeg har som udgangspunkt fået formet arket og mangler ny at tilføje følgende funktioner:
 
1: En søge funktion der ser bort fra alt efter dags dato. Som gantt arket er bygget op nu, søger den i samtlige celler, og dette er ikke hensigtmæssigt da en kursist godt kan overnatte på kursuscentret flere gange på et år.
 
2: Et forslag til en nem måde at tilføje kursister på. Lige nu sender vores HR afdeling en deltagerliste som jeg planlægger at skulle standiseres så man blot kan kopiere direkte fra deltagerlisten og ind i booking systemet.
 
3: En måde man kan krydse af om nøgle er udleveret og returneret.
 
4: Gøre arket generelt brugervenligt da brugerne ikke er superbrugere :-)
 
Arket fungere på den måde at man har sengene i venstre side og datoerne i toppen. (Arket er vedhæftet)
 
Jeg er ikke helt klar over om dette er for meget at bede om på et forum, hvis det er tilfældet vil jeg gerne betale for at få hjælpe til dette.
 
Mvh
Mathias
Til top



Til top
Mowag Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 31.Okt.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31.Okt.2012 kl. 15:24
/uploads/687/Booking_v2.xlsx">uploads/687/Booking_v2.xlsx
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk