Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
mkollerup Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 14.Mar.2024
Status: Offline
Point: 1
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkollerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp
    Sendt: 14.Mar.2024 kl. 10:56
Hej

Jeg har en tabel med en masse information jeg bruger til at analysere på mine ordre ift dækningsgrad m.m.

Jeg vil gerne lave et opslag i denne tabel hvor der søges i en kolonne (dækningsgrad) for at finde alle de tilfælde hvor dækningsgraden er <xx og så skal opslaget returnere modsvarende værdi fra kolonne (ordrenummer).

Resultatet kan evt. vises i en pivottabel hvor alle ordre med DG <xx vises.

Kan dette lade sig gøre og i give tilfælde hvordan?

pft

Michael
Til top



Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 307
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen Christensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Mar.2024 kl. 11:49
Hej Michael
Hvis jeg forstår dig korrekt skal du skrive en HVIS funktion:
ex: =HVIS(C2>=10;A2;"")
Forklaring
  • I feltet C2 står dækningsgraden
  • I eksemplet skal den være større end eller = 10.
  • I feltet A2 står dit ordrenummer
  • "" betyder at hvis dækningsgraden ikke er høj nok, skal feltet være blankt. Du kan skrive hvad du ønsker mellem "".
Hvis du ønsker at ændre grænsen for dækningsgraden, kan du i stedet for en fast værdi, referere til et felt hvor du skriver den ønskede dækningsgrad. Det kunne se sådan ud: =HVIS(C2>$G$1;A2;""). G1 er feltet hvor du taster den ønskede dækningsgrad. Det er vigtigt at bruge $ for ellers går det galt når du kopierer formlen.
Held og lykke
Jøren
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk