Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketIndtastning af variabler i formular

 Besvar Besvar
Forfatter
Guests Se dropdown
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: Indtastning af variabler i formular
    Sendt: 09.Mar.2011 kl. 08:43
Jeg har lavet et regneark til beregning af påvirkning af gebyr for benyttelse af genbrugspladser.
Jeg vil gerne lave en præsentation på et personalemøde og et udvalgsmøde og kunne indtaste ønskede åbningstider, dage, uger, bemanding m.fl. som variabler og således gebyret vises. Hvad koster det med den åbningstid med den bemanding!
Lidt ligesom, hvis du vil beregne ydelsen på et kreditforeningslån eller beregne kørselsfradraget.
Altså så du ikke skal ændre i et regneark direkte med får et skærmbillede, hvor du indtaste de variable og ser resultatet.
Jeg kender ikke meget til andet i excel end at lave formler og andet i regnark. Kan jeg finde vejledning i danske lærebøger/hæfter. Jeg har de basale lærerhæfter, men der er ikke på noget jeg kan bruge. Hvad skal jeg søge/google efter.

Til top



Til top
rassten Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 26.Okt.2010
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11.Mar.2011 kl. 01:00
Prøv at se om der ikke skulle stå noget i din bøger om "scenarier"

dette er taget fra excel hjælp
citat:

Scenarier er dele af en række kommandoer, der ofte kaldes funktioner til hvad hvis-analyser (hvad-sker-hvis-analyse: En ændringsproces for cellernes værdier for at få vist, hvordan ændringer påvirker resultaterne af formlerne i regnearket. Du kan f.eks. variere rentesatsen i en amortiseringstabel for at bestemme betalingernes størrelse.). Et scenario er et værdisæt, som Microsoft Office Excel gemmer og automatisk kan erstatte i dit regneark. Du kan bruge scenarier til at forudsige udfaldet af en regnearksmodel. Du kan oprette og gemme forskellige grupper af værdier i et regneark og derefter skifte til et hvilket som helst af de nye scenarier for at få vist forskellige resultater.

eller dette link

http://www.microsoft.com/education/excelscenario.aspx


VH rassten

Arbejde excel 2010
Privat excel 2010
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk