Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketLog af feltværdi i excel

 Besvar Besvar
Forfatter
Lage Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 25.Jul.2023
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Log af feltværdi i excel
    Sendt: 25.Jul.2023 kl. 07:51
I et excelark har jeg et felt med en værdi som ændre sig i løbet af dagen afhængig af indtastninger fra andre felter.
På et tidspunkt på dagen f.eks. kl. 16.00 vil jeg gerne gemme feltets værdi i en ny felt.
og næste dag kl. 16.00 feltets værdi i et nyt felt, o.s.v.
ved godt at listen kan bliver lang.
Er der nogen som har lavet noget som ligner før eller har løsningen ??
Excel arket ligger på en SharePoint. 

Til top



Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25.Jul.2023 kl. 10:43
Jeg ved ikke, om der findes funktionalitet til dette på SharePoint, men der skal i hvert fald være et automatiseret/skemasat job, som hver dag kl. 16 åbner Excel-filen og kopierer feltets/cellens værdi til en ny celle. Dette job skal opsættes og køres på en pc eller server, som aldrig slukkes/lukkes ned.

Selve jobbet skal blot åbne og lukke Excel-filen, og så skal der være en AutoOpen-makro i Excel-filen, som undersøger, om klokken er over 16, og om cellen allerede er blevet kopieret for den pågældende dag. Hvis de rette kriterier er opfyldt, skal makroen så kopiere cellen.

En fuld automatisering af processen er således lidt mere kringlet end som så, fordi det indebærer mere end bare noget Excel-trylleri, dvs. opsætningen af det automatiserede/skemasatte job.

Hvis der findes andre løsninger, kender jeg ikke til dem.

Et mindre automatiseret alternativ kunne være, at en bruger selv åbner Excel-filen hver dag efter kl. 16, hvorved AutoOpen-makroen trigges.
Til top
Lage Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 25.Jul.2023
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28.Jul.2023 kl. 13:39
Mange tak for svar 
Tror at det pt bliver en manuelt opgave.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk