Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketMacro til at gemme, med vælg "Sti-funktion"

 Besvar Besvar
Forfatter
Loaduce Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 04.Sep.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Macro til at gemme, med vælg "Sti-funktion"
    Sendt: 24.Okt.2013 kl. 10:26
Hej alle,

Jeg har en velfungerende macro, som kan gemme mine regneark i pdf og excel format. Nu har jeg så langt om længe fået finpudset mit regne ark således det er klar til at blive delt til alle i min afdeling. Her kommer dog et problem! Ikke alle er lige erfarne med brug af excel. Derfor vil jeg gerne gøre det så let som muligt for dem at skifte stien sådan at macro'en stadigvæk gemmer i de mapper de beder om. Jeg har forsøgt mig med en celle hvor man indsætter stien i, men det virkede ikke. Har i nogen forslag? Jeg tænker noget i retning af en msgbox, som spørg hvor vil du gemme efterfulgt af en "stifinder" hvor man så vælger de respektive mapper til de enkelte ark.

Giver det mening? Nedenfor ses en af de makro jeg benytter til at gemme med:

Sub gemmefunk()
'PDF
  nr = [Ledninger!J3]
  nr1 = [Ledninger!K3]
  nr2 = [Ledninger!L3]
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "E:\Regioner\Øst\Sag-1\Br. " & nr & " " & nr1 & " " & nr2 & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
        IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
        True
        
'Excel
Dim part1 As String
Dim part2 As String
Dim part3 As String
Dim part4 As String

part1 = Range("I3").Value
part2 = Range("J3").Value
part3 = Range("K3").Value
part4 = Range("L3").Value

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"E:\Regioner\Øst\Sag-1\" & part1 & " " & part2 & " " & part3 & " " & part4 & " .xlsm", FileFormat:= _
xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False

    
End Sub
Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk