Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketOpgrader til Win10 og Office/Excel 2013

 Besvar Besvar
Forfatter
Ib Hansen Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 15.Apr.2014
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 652
Direkte link til dette indlæg Emne: Opgrader til Win10 og Office/Excel 2013
    Sendt: 24.Jan.2016 kl. 15:42
Hej Forum.

Jeg har længe ville prøve at opgradere min Win7 til Win10 og Office 2010 til Office 2013.
Men desværre har jeg oplevet at forskellige tidligere VBA koder, ikke kører i senere versioner af programmet.
(Jeg var af den absolutte overbevisning at programmet ALTID var bagud-kompatibelt)

Det seneste eksempel, jeg er stødt på, er SendKeys ("^{HOME}"), der skulle gøre det samme som tastaturgenvejen Ctrl+Home.
koden kører i tidligere Excels, men ikke i Excel 2010.

Jeg har et temmeligt stort 4 Mb Excelark, med nok tusindvis VBA koder og jeg udbygger det hele tiden med nye funktioner, hvilket jeg finder meget underholdende Tongue
(Når jeg støder på problemer, spørger jeg normalt først i dette forum og det meste af de 4 Mb er VBA kodning).

3 Spørgsmål - Jeg håber at kunne få svar på her.
1) Risikerer jeg at noget af VBA kodningen fra Excel 2010, ikke kan køre i Excel 2013 ?
2) Risikerer jeg at nye kodninger i Excel 2013, ikke kan køres i andre folks Excel 2010 ?
3) Skal jeg nøjes med at opgradere til Win10, men beholde Office 2010 ?

Alle 3 spørgsmål må gerne besvares, så jeg kan træffe den helt rigtige beslutning Hug

På forhånd tak.

Mvh.
Ib
Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk