Print side | Luk vindue

Rapportforbindelser

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=5057
Udskrevet den: 09.Maj.2024 kl. 14:25


Emne: Rapportforbindelser
Besked fra: Mr.GF
Emne: Rapportforbindelser
Posteringsdato: 19.Mar.2024 kl. 12:32
Hej

Jeg har et ark med 2 faneblade som hver har forskellige data.
Man kan lave udsnitsværktøj på begge data-faner, men jeg kan ikke oprette en rapportforbindelse imellem de 2 ark, da valgmuligheden ikke kommer frem når jeg tjekker Rapportforbindelserne.

Hvem kender nogle tricks til at man f.eks. kan vælge den samme uge, dag, osv ud fra 2 forskellige data-faner? (Ikke ark!) Embarrassed



Svar:
Besked fra: maxzpad
Posteringsdato: 20.Mar.2024 kl. 08:41
Hejsa

Udsnitsværktøjer og rapportforbindelser forekommer kun sammen med pivottabeller, så vidt jeg husker, så hvis du anvender udsnitsværktøjer sammen med datatabeller, er det forklaringen på, at rapportforbindelser ikke vises som en mulighed.

Det næste er så, at for at kunne binde udsnitsværktøjer sammen via rapportforbindelser, så skal de være baseret på den samme pivot-cache, som er pivottabellens "interne datalager".

Hvis det er datatabeller, du har i dine to ark, så skal en synkronisering af filtre / udsnitsværktøjer imellem dem håndteres med en makro/VBA-kode.

Og for en ordens skyld ... en Excel-fil kaldes for en projektmappe, og den kan indeholde et eller flere ark (sheets). Hvert ark har en fane, hvor arkets navn står på.



Print side | Luk vindue