Print side | Luk vindue

Flueben i felt

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=750
Udskrevet den: 17.Maj.2024 kl. 15:43


Emne: Flueben i felt
Besked fra: PLBA
Emne: Flueben i felt
Posteringsdato: 17.Apr.2012 kl. 10:03
Hej jeg vil gerne kunne sætte et flueben i et felt/firkant ud foran en line, hvordan gør man dette ! (Excl2010).
På forhånd tak. Hilsen PLBA



Svar:
Besked fra: Wiseguy
Posteringsdato: 17.Apr.2012 kl. 17:20
Citat: PLBA PLBA skrev:

Hej jeg vil gerne kunne sætte et flueben i et felt/firkant ud foran en line, hvordan gør man dette ! (Excl2010).
På forhånd tak. Hilsen PLBA
Hej PLBA,
Hvis jeg har forstået dit problem rigtigt, så skulle du kunne løse det på følgende måde:
 
1. Klik på "Microsoft Office-knappen", og klik derefter på "Excel-indstillinger".
2. Klik på "Populær", og marker derefter afkrydsningsfeltet "Vis fanen Udvikler på båndet".
Du vil herefter få vist en ny fane, navnlig "Udvikler". Herfra vil du kunne indsætte afkrydsningsfelter, knapper og andre kontrolelementer. Til disse kan du så knytte en macro eller anden handling.Wink
 
Hvis ikke det løser opgaven, så må du nok vente på at et af 'Geni'erne' kan hjælpe dig, jeg kan ikke lige se andre metoder. Måske kunne der kodes i VBA, men så er det nok ikke mig der skal svare dig, der er jeg langt bag ud.LOL


-------------
Wiseguy.


Besked fra: rassten
Posteringsdato: 17.Apr.2012 kl. 20:03
En anden måde kunne være brugerdefineret formatering.
Vælg de celle som der skal være flueben i, mens celler er valgt tryk Ctrl og 1, det skulle "Formatere celler", under "Skrifttype" vælg Wingdings, under "Tal" vælg brugerdefineret, under type skriv "ü;ü;ü;ü". Tryk OK.
Nu kan du skive tal eller bogstaver i disse celle, og du vil kun se et flueben.

uploads/107/Brugerdefineret_formatering_giver_flueben.xlsx - uploads/107/Brugerdefineret_formatering_giver_flueben.xlsx


-------------
VH rassten

Arbejde excel 2010
Privat excel 2010


Besked fra: PLBA
Posteringsdato: 18.Apr.2012 kl. 08:09
Tak rassten
Dette virker lige som jeg hade tænkt mig. Forsat god dag til digWink


Besked fra: PLBA
Posteringsdato: 18.Apr.2012 kl. 08:11

Hej Wiseguy

Tak for indsatsen, dette er også en mulighed på mit problem!Smile
Hilsen PLBA



Print side | Luk vindue