Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketRækkehøjde angivet med 2 decimaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Hexia D Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 07.Apr.2014
Land: DK
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Rækkehøjde angivet med 2 decimaler
    Sendt: 03.Jan.2016 kl. 11:10
Er der nogen der kender til om det er muligt at indstille rækkehøjden med 2 decimaler?  Hvilke indstillinger der skal ændres og hvor gør jeg det?
Jeg har brug for en nøjagtig rækkehøjde til et design. Min rækkehøjde skal være 2,75 men desværre er det kun muligt at benytte lige tal. Hvis jeg indtaster 12,75 eller 12,7 ændres det automatisk til 12,8.
Jeg bruger Office 2016 online abb.
 
Mange tak for hjælpen.
 
 
 
 
 
 
 
Til top



Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5417
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04.Jan.2016 kl. 07:54
Den mindste enhed, man kan ændre rækkehøjder og kolonnebredder i, er i pixel (det lille tal, der står i (parentes) ved siden af tegnangivelsen.

Tallet, der repræsenterer tegnangivelsen er forskellige fra computer til computer, og bestemmes af flere ting, som f.eks. tegnstørrelsen på standard skrifttypen og skærmens opløsning (DPI).
Dette tal vil derfor tilpasse sig til den valgte pixel størrelse på enten rækkehøjden og/eller kolonnebredden, og derfor kan man ikke sætte dette præcist - hvilket heller ikke vil give mening, da dette tal altså kan være (er) forskelligt fra computer til computer (med mindre de benytter samme opsætning).

Altså vil jeg foreslå dig, at benytte pixels i stedet til at sætte dine cellestørrelser.
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk