Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketSammensætning af liste

 Besvar Besvar
Forfatter
Maagewaffe Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 28.Sep.2015
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Sammensætning af liste
    Sendt: 28.Sep.2015 kl. 21:57
Hej

Jeg kunne godt tænke mig at fremstille et excelark, der kan sammenfatte hvilke materialer der er anvendt til et byggeprojekt. Det vil sige at jeg gerne vil have en fuld liste over samtlige materialer, hvor på der er en beskrivelse og et VVS Nummer. Dernæst kunne jeg godt tænke mig at der var et felt med antal som manuelt kunne ændres. Det kunne se sådan her ud.

Ark 1

                             A                          B                                                       C

Antal                  VVS Nummer                              Beskrivelse

1                                                        021001003                                     Sort rør 3/8" (á 6 meter)

2                           2                           021001004                                     Sort rør 1/2" (á 6 meter)

3                                                        021001006                                     Sort rør 3/4" (á 6 meter)

4                           1                           021001008                                     Sort rør 1" (á 6 meter)

5                                                        021001010                                     Sort rør 1 1/4" (á 6 meter)

6                           4                           021001011                                     Sort rør 1 1/2" (á 6 meter)

7                                                        021001012                                     Sort rør 2" (á 6 meter)


Som det fremgår af ovenstående, er der listet en række materialer op, men der er kun anvendt tre af varerne. Jeg kunne godt tænke mig at de varer der er anvendt, listes op rækkevis i et ark for sig selv.

Ark 2
                             A                          B                                                       C

Antal                  VVS Nummer                              Beskrivelse

1                           2                           021001004                                     Sort rør 1/2" (á 6 meter)

2                           1                           021001008                                     Sort rør 1" (á 6 meter)

3                           4                           021001011                                     Sort rør 1 1/2" (á 6 meter)

 

Pointen med alt dette er at os montører kan åbne Excel dokumentet og indføre antal anvendte materialer, hvor der dernæst fremkommer en færdig liste til mester.

Jeg er i tvivl om hvilken formel jeg kan anvende for at få lavet denne færdige liste. Jeg har overvejet at opstille en sammenkædning, så der kommer til at stå ”2x Sort rør 1/2" (længde á 6 meter) – 021001004” i kolonne D, hvorefter jeg måske kan fjerne de tomme celler imellem. Jeg håber I forstår hvor jeg vel hen med dette.

På forhånd tak. Venlig hilsen Thomas

Til top



Til top
Inaktiv profil Se dropdown
Gæst
Gæst


Medlem: 01.Apr.2015
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Sep.2015 kl. 06:24
Jeg har lavet en fil, men får fejlmeddelelse ved forsøg på upload.

Hvis du er interesseret kan du sende mig en personlig besked med din mailadresse, hvorefter jeg sender filen.


Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Sep.2015 kl. 08:59
Hej xor,
 
Hvilken browser bruger du?
 
Mvh
Allan
 
Til top
Maagewaffe Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 28.Sep.2015
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Sep.2015 kl. 16:36
Hejsa

Jeg er meget interesseret i det excelark du har lavet :) Min mailadresse er thomasgronborg@gmail.com.
Mange tak for din tid. Venlig Hilsen Thomas Nielsen
Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Sep.2015 kl. 18:48
Jeg har ændret upload-driveren på serveren.
Meld gerne tilbage hvis i stadig oplever fejl.

//Allan
Til top
WayMan1 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger
Avatar

Medlem: 18.Feb.2014
Land: DK
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30.Sep.2015 kl. 16:56

Lyder meget interessant, var helt sikkert noget jeg også godt kunne bruge til noget

MVH
WayMan - Excel 2013 DK
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk